Eğitim Sistemimiz

25.03.2014 1534

Eğitim Felsefemiz
 

Eğitim Programı: Okulumuzda planlı, programlı ve koordineli olarak çalışılmaktadır.

Programımız: Çocuğun bütün gelişim alanlarındaki bilgi-beceri-tutum davranışlarını daha üst düzeye çıkarmayı, çeşitlendirmeyi ve zenginleştirmeyi sağlayan gelişimsel , bütüncül ve sarmal bir programdır.

Okulumuza devam eden 36-72 ay çocukların; özbakım becerilerinin kazandırılması ve gelişimsel gereksinimleri karşılarken, (psikomotor, sosyal-duygusal, bilişsel ve dil) gelişim alanlarının birbiri ile olan dinamik etkileşimi de desteklenerek, onları ilköğretime ve hayata hazır bulunuşluklarının sağlanmasını amaçlamaktadır.

Yıllık ve Günlük planlarımız, çocuk merkezli ve onların etkin katılımını sağlayan, esnek, yaratıcılığı destekleyen , aile katılımlı, gerçek yaşam deneyimlerine ve çok yönlü değerlendirmelere yer verilen eğitim etkinlikleri düzenlenerek hazırlanır ve uygulanır.

GÜNLÜK ETKİNLİKLER

- Serbest Zaman Etkinliği

- İlgi Köşeleri Ve Sanat Etkinlikleri

- Türkçe

- Oyun ve Hareket

- Müzik

- Fen ve Matematik

- Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları

- Drama

- Alan Gezileri

- Sanat

- Rutin Etkinlikler:

- Kahvaltı-Öğle Yemeği-Dinlenme

Serbest Zaman Etkinliklerimiz

Her gün serbest zaman etkinliği ile güne başlama zorunluluğu olmasa da çocukları diğer etkinliklere hazırlama özelliği vardır. Serbest zaman etkinliği, ilgi köşelerinde oyun , sanat etkinliklerinden oluşur.

İlgi köşeleri; Evcilik, fen ve matematik, kitap, blok, müzik, kukla, eğitici oyuncak köşeleri vb.

 

SANAT ETKİNLİKLERİ; Yoğurma maddeleri, kağıt çalışma, boya ve kolaj çalışmaları vb.

Serbest zaman etkinliği öğretmen çocukların bireysel ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik çok sayıda seçeneği sunarak onların kendi ilgileri doğrultusunda çalışmaları sağlanır. Bunlar yapılandırılmamış oyunlardır.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİMİZ

Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlayan ve sözcük dağarcıklarını geliştiren etkinlikler,

Tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunlar, pandomin, dramatizasyon vd. etkinliklerdir.

OYUN VE HAREKET ETKİNLİKLERİMİZ

Okulumuzda oyun en iyi eğitim ve öğrenme aracı olarak kullanılmaktadır. Eğitim programındaki bütün etkinliklerde oyunun olması çocukların etkinliklerde eğlenerek , yaparak-yaşayarak öğrenmelerini ve öğrenmenin kalıcı olmasını sağlamaktadır.

Çocuklarda motor becerilerinin ve bilişsel gelişimlerinin oluşmasına, iletişim ve sosyal becerilerinin, bağımsızlık ve olumlu benlik duygularının gelişmesini sağlar.

 

MÜZİK ETKİNLİKLERİMİZ
Çocukların duygu ve düşüncelerini serbestçe çeşitli müzik ve ritm aletleri yardımı ile ifade ederek onların estetik gelişiminin sağlanmasıdır.

 

FEN VE MATEMATİK ETKİNLİKLERİMİZ
Çocukları gözlem yapmaya, araştırma, inceleme, keşfetme ve kıyaslamaya yönelten etkinliklerdir. Çocukların bilimsel düşünmelerini, çevreye duyarlı olmalarını, neden-sonuç ilişkisi kurma ve problem çözme becerilerini, yaparak-yaşayarak, öğrenmelerini, kavram gelişimlerini, akıl yürütme ve dil becerilerini ve grupla çalışma, yardımlaşma, işbirliği, paylaşma ,sosyal becerilerini geliştirir.

 

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI ETKİNLİKLERİMİZ
Çocuklarımızla yaptığımız çalışmaları okuma-yazma öğretme çalışması değil, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarıdır. Bu çalışmaları çocuklarımızın ilköğretime geçişini kolaylaştırmak ve hazır bulunuşluk düzeylerini artırmak amacıyla yapılan etkinliklerdir.

 

DRAMA ETKİNLİKLERİMİZ
Çocukların kendi yeteneklerini fark etmeleri, çevrelerindeki dünyayı anlamalarını, çevreleriyle olumlu ilişkiler kurmaları ve sürdürmekte başarılı olmaları desteklenir. Drama tüm etkinliklerde kullanılan çok önemli bir yöntemdir.

ALAN GEZİLERİ ETKİNLİKLERİMİZ

Kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan mekânları gezme, olay yerinde gözlem yapma çocuklarda araştırma, problem çözme vb. yeteneklerini geliştirilen etkinliklerdir.